Ohjelma

12:00
12:00 - 13:00
Pääsali

Ilmoittautuminen ja lounas

In room lunch
-
Pääsali

POLITIIKKA ON PALANNUT KAUPPAPOLITIIKKAAN – MITEN KÄY KAUPAN?

13:00
13:00 - 13:05

Tilaisuuden juontaa Jussi-Pekka Rantanen

13:05
13:05 - 13:20

Tilaisuuden avaus

Kaupan liiton hallituksen puheenjohtaja, pääjohtaja Taavi Heikkilä, SOK
13:20
13:20 - 13:45

How retailers are responding to changing global consumer trends?

Kaupan vai kuluttajan trendit? Kuka määrittelee millainen on tulevaisuuden kauppa? Pystyykö kauppa vastaamaan kuluttajien vaatimuksiin? Euromonitorin tutkimusjohtaja kertoo, millaiselta vaikuttavat tämän hetken trendit maailmalla ja kuinka niihin vaikuttavat kuluttajien muuttuvat tavat ja toiveet. Euromonitor International on yksi maailman johtavista tutkimustaloista, jotka tekevät markkina-analyysia kuluttajatuotteista ja -palveluista maailmanlaajuisesti.

Vitalij Vladykin, Research Manager, Euromonitor International

13:45
13:45 - 14:05

THE RETURN OF PROTECTIONISM AND OTHER CHALLENGES IN EUROPE

EuroCommerce on eurooppalainen kaupan alan kattojärjestö, jonka tehtävänä on varmistaa kaupan ala merkitys EU-lainsäädännössä. Sen jäseninä ovat kansalliset kaupan alan liitot 31 Euroopan maasta ja 27 johtavaa vähittäis- ja tukkukauppayritystä.

Christian Verschueren, Eurocommercen pääjohtaja

14:05
14:05 - 14:30

VENÄJÄN DIGITALISOINTI JA SUOMEN KAUPPA

Suomen liittyessä Euroopan Unioniin 90-luvun puolessa välissä, Suomea pidettiin Brysselin käytävillä Venäjä-osaajana. Osasimme tehdä heidän kanssaan kauppaa ja pitää välit hyvinä. Välit on pysynyt hyvinä mutta osaammeko vielä tehdä kauppaa heidän kanssaan?

Pekka Viljakainen, venäläisen Skolkovo-hankkeen ja pääministeri Dmitri Medvedevin neuvonantaja ja Venäjän postin hallituksen jäsen

14:30
14:30 - 14:40

Kommentti: Kaupankäyntiä Itänaapurin kanssa

Aspo omistaa neljä yritystä, Telko, Leipurin,ESL Shipping ja Kauko. Aspon liikevaihdosta merkittävä osa tulee itämarkkinoilta. Aspon liikevaihto on kasvanut Venäjällä ja IVY-maissa Venäjän pakotteista ja talouskriisistä huolimatta.

Aki Ojanen, toimitusjohtaja, Aspo Oyj

14:40
14:40 - 15:00

ÄLÄ TULE PAHA MAINE… UUSI PALVELUALOJEN MAINEINDEKSI

Kaupan liitto julkaisee uuden maineindeksiselvityksen missä selviää miten kauppa pärjää mainemaailman kilpailussa.

Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto ry

15:00
15:00 - 15:30

Verkostoitumistauko

kahvia
-
Pääsali

DIGITALISAATION UUDET TUULET

15:30
15:30 - 15:55

VOIKO LAIVAN OSTAA NETTIKAUPASTA? CASE WÄRTSILÄ

Selina Heiska, VP Digital Transformation, Wärtsilä
15:55
15:55 - 16:05

Kommentti: Kaikki voivat valloittaa maailman – jopa suomalainen kauppa

Edututor Oy on vuonna 2010 perustettu, verkkoliiketoimintaan ja sähköiseen markkinointiin erikoistunut yritys, joka toimii viidessä maassa. Kansainvälisiä verkkokauppoja ovat mm. grillikauppa.com, led-valot.fi sekä paista.fi.

Mika Niemi, toimitusjohtaja, Edututor Oy

16:05
16:05 - 16:30

THE AI-POWERED FUTURE OF RETAIL

Tekoälymarkkinoiden odotetaan kasvavan huimasti seuraavan kymmenen vuoden aikana. Aivan kaikki alat muuttuvat tämän kehityksen seurauksena ja siksi tekoälyn käyttö kaupan arjessa on varmasti kaupan megatrendeistä tällä hetkellä. Tekoälyn esiinmarssia odotellessa jokaisen yrityksen on mietittävä, mitä konkreettista hyötyä tekoälystä voisi omalle toiminnalle olla, ja miten sen saisi valjastettua osaksi omaa toimintaa.

Martin Coedo Mestre, Commerce Strategy Leader, IBM

16:30
16:30 - 16:50

SOSIAALINEN PALVELUROBOTTI KAUPASSA – MITEN KÄY ASIAKASKOKEMUKSEN?

Sosiaalisten palvelurobottien kokeilut ovat siirtymässä tällä hetkellä kehityslaboratorioista osaksi kuluttajien arkiympäristöä, jossa robotit alkavat tarjota erilaisia asiakkaita hyödyttäviä ja viihdyttäviä palveluja. Tarkoituksena on, että sosiaalinen palvelurobotti tarjoaa kauppakeskuksen asiakkaille viihdykettä, tietoa ja opastusta, eikä se korvaa työntekijöitä. Ainakaan vielä tässä vaiheessa. Mutta miten on muutaman vuoden kuluttua?

Marketta Niemelä, projektipäällikkö, VTT

16:50
16:50 - 17:20

ASIAKASKOKEMUKSEN JOHTAMINEN JA KULTTUURIN MUUTOS

Asiakaskokemus on asiakkaan omakohtainen kokemus yrityksestä ja tuotteesta. Yritys ei kuitenkaan voi keskittyä pelkästään asiakaskokemukseen, joka syntyy varsinaisten asiakaskohtaamisten aikana. Mitä tapahtuu ennen ostopäätöstä ja vielä sen jälkeen, on yhtä tärkeitä. Kun asiakas kokee saaneensa henkilökohtaista, aitoa, räätälöityä, oikea-aikaista ja ehkä yllättävääkin palvelua syntyy odotukset ylittävä asiakaskokemus. Kuinka moni kauppa siihen pystyy tällä hetkellä?

Pekka Puustinen, asiakkuusjohtaja, Ilmarinen

17:20
17:20 - 17:30

Kommentti: Missio mielessä, asiakas keskiössä

Instru optiikka Oy on yksi Pohjois-Euroopan johtavista optisen alan vähittäismyyntiyrityksistä ja alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa. Yli sadan vuoden kokemuksella ja jatkuvan tutkimustyön ansiosta Instru optiikka Oy tuntee suomalaisten asiakkaiden tarpeet.

Catarina Fagerholm, toimitusjohtaja, Instru Optiikka Oy

17:30
17:30 - 19:00

Tilaisuuden päätös ja cocktailtilaisuus

© 2017, Kaupan liitto ry

Designed and Developed by ThemeXpert.